lunes, 29 de febrero de 2016

ESALDIEN HAUSNARKETA

Egun on denoi!

  Gaur, ondorengo hausnarketarekin nator, hezkuntzarekin zerikusia duten esaldi desberdinene. Orain dela egun batzuk, taldeka banatu ginen eta talde bakoitzak esaldi bat landu zuen, azkenik, bakoitzak bere azalpenak ematen zituen, horrela, ikaskide guztiok gure iritzia emateko aukera izanik. 

  Autore desberdinak landu genituen eta bakoitzak hezkuntzari buruzko ikuspuntu desberdina zuen, hona hemen horietako batzuk:



"Educar a un niño no es hacerle aprender algo que no sabía, sino hacer de él alguien que no existía" John Ruskin (1819-1900)


  Honako esaldi honetan, haur bat heztea ez dela haur hori formatzea edo gauz berriak irakastea, baizik eta, haur berri bat sortzea dela azaltzen du. Nire ustez, esaldi hau ez dago guztiz zuzen, izan ere, haurrak hezterako orduan haien jakintza minimoak kontutan hartu behar dira eta irakasleak horiek potentzializatu behar ditu, aldi berean gauza desberdinak eta berriak erakutsiz. 


"Una cosa es saber y otra saber enseñar" Ciceron


  Ciceronen esaldi honek izugarrizko garrantzia dauka. Hemen aipatzen da, jakitea eta irakasten jakitea oso desberdina dela. Gaur egungo irakaskuntzan, egoera hau askotan ematen da, irakasleak ematen dituen edukiak oso ongi kontrolatzen ditu, baina, ikasleei irakasterako orduan ez du modu egokia aurkitzen edo ez da gai egoera honi aurre egiteko, ikasleek materia berri hori menperatu eta ikas dezaten. Nire kasuan, horrelako irakasleak izan ditut, oso argiak eta beraien materiari buruz asko zekiten, baina gero, guri azaltzerako orduan ez ziren hain trebeak. Eta azkenean, ikasleengan eragiten du, ezagutza berriak ez menperatzea adibidez. 


"Enseñar a quien no quiere aprender es como sembrar un campo sin ararlo" Whately 


  Azken esaldi honetan azaltzen dena honakoa da: "Ikasi nahi ez duenari irakastea soro bat goldatu gabe ereitea bezala da". Irakaskuntzan ikaslearen jarrera ere oso garrantzitsua da, izan ere, honek eragina izango du bere ikaskuntzan eta irakaslearengan. Ikasleak ez badu ikasi nahi, ezinezkoa da irakaslearen helburuak lortzea, ikaslearen jarrera pasiboa dela eta. Beraz, esan beharra dago, hezkuntza bide honetik joan dadin, irakasle-ikasle arteko erlazio eta jarrera positiboa izan behar dela. 






Espero dut gustatu izana, BESTE BAT ARTE! 

No hay comentarios:

Publicar un comentario